Monday, June 2, 2008

Di Sini - MOHAZRIE

Ketika itu
Aku hanya mampu merobek impianku ke tepi
Hidup dalam lindungan
Menyembunyi diri

Ketika itu
Aku merasa takut
Kerna kusangka diri berada dipenghujung …
Tetapi ku mampu
Mampu mengharungi dunia kecintaan yang kejam

Di sini
Aku mampu bernafas walau sesaat
Aku mampu melihat
Aku mampu melihat mereka yang menyayangi diriku
Tidak membiarkan
Aku ketakutan
Untuk
Berlabuh dan berlalu bersama bayang dan keraguan
Hanya itu
Ku tetap berpasak teguh di sini

Aku harus memutus
Dalam selamat aku kecundang
Dalam bahaya aku tersandung
Atau
Melihat selusuran yang dalam
Dan megubah suatu kesukaran
Mencari kekuatan menggenggam ketulusan

Aku semakin berani tidak seperti dulu
Melunas impian
Yang menanti pasti
Di penghujung jalan
Di sini ……
Tetap di sini…

copyright: nekyam08.....opsss...jiran sebelah rumah

0 comments:

DEQ-1 gosong © 2008 Template by:
SkinCorner